Garantie op producten
Op alle door Alpha Ventilatie geleverde producten is de wettelijke garantietermijn van toepassing. Producten die je bij Alpha Ventilatie hebt aangeschaft, staan voor deugdelijke producten van kwaliteitsmerken. Je mag verwachten dat een door ons geleverd product naar redelijke verwachtingen fungeert. Mocht het product toch binnen de garantieperiode defect raken, en dit defect is buiten je schuld ontstaan, neem dan contact met ons op zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Buiten de wettelijke garantietermijn wordt bij veel producten de garantie uitgebreid met fabrieksgarantie. Indien dit het geval is, dan staat de fabrieksgarantie op de productpagina.
Helaas vallen ook wat situaties logischerwijs buiten de garantie:
- Defect en/of schade die is ontstaan door onjuist gebruik van het product
- Normale slijtage
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Producten niet meer in originele staat (na reparatie of onjuiste installatie door derden bijvoorbeeld)
Natuurlijk is ons primaire doel dat je tevreden bent met je aankoop! Valt een product niet (meer) onder de garantie, maar ervaar je toch problemen? Neem contact met ons op en we zullen ons uiterste best doen om je probleem op te lossen.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik beroep doen op mijn garantie?
Dat is vervelend! Neem contact op met onze klantenservice via info@alphaventilatieshop.nl. Zij zullen je zo snel mogelijk helpen met een passende oplossing. Wanneer je bij Alphaventiltieshop.nl een aankoop doet, heb je altijd recht op een goed product. Gaat jouw product binnen de garantietermijn kapot of werkt het niet meer, dan heb je recht op een vervangend of gerepareerd product. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het product moet voldoen aan wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Hoe zit het met wettelijke garantie?
Bij de productspecificaties zie je precies hoeveel garantie er op elk product wordt gegeven. De wettelijke garantietermijn begint op de aankoopdatum. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product moet voldoen aan wat de consument er in redelijkheid van mag verwachten.
Hoe moet ik mijn product inpakken?
Pak de artikelen zo goed en stevig mogelijk in, bij voorkeur in de originele verpakking en zorg ervoor dat de verpakking overal goed is afgesloten (bijvoorbeeld via tape). Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we de retour sneller verwerken.
Hoe lang duurt een garantie-aanvraag?
In veel gevallen wordt het product door de fabrikant onderzocht, waardoor we afhankelijk zijn van hun onderzoekstijd. We doen ons best om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Ik heb een klacht, wat nu?
Als je een klacht hebt over onze producten of service, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht, dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan de Europese Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
Refurbished
Voor refurbished geldt 1 jaar garantie, tenzij je ervoor kiest om Alpha Zeker te nemen. Hiermee wordt het met 1 jaar extra verlengd.